بیلبورد یک فضای تبلیغاتی با ابعاد بزرگ برای جلب توجه رهگذرها است و معمولاً در مناطق پر تردد، در جاده های پر ترافیک، بزرگراه ها قرار می گیرد. بیلبوردهای شهری، معمولاً در شلوغ ترین مناطق و یا در نزدیکی محل عبور عابرین نصب می شوند.
مهمترین ویژگی بیلبوردها، نمایش یک پیام کوتاه در ابعاد بزرگ برای طیف وسیعی از مردم در طول شبانه روز است که در تبلیغ یک محصول و به خاطر سپردن آن توسط مردم نقش فوق العاده زیادی دارد. تبلیغ از طریق بیلبوردها برای جلب توجه افراد در مدت زمان کوتاه و ایجاد یک حس به یاد ماندنی در آنها استفاده می شود چرا که در ذهن افراد نقش می بندد و پس از عبور به آن فکر می کنند.
ازین رو باید در طراحی بیلبورد به نکاتی توجه شود. در نخستین گام برای طراحی بیلبورد باید هدف از تبلیغ را مشخص کرد. این بدین معنی است که می خواهید بیننده پس از دیدن بیلبورد شما چه چیزی را به خاطر بسپارد. برای مثال، نام تجاری شما، آدرس وب سایت یا اینکه آنها را برای خرید محصول یا صرف غذا در رستورانتان در مسیر ترغیب کند. پشت هر تصویر داستانی وجود دارد. از آنجا که بیلبورد یک رسانه بصری است، یک طراحی مناسب باید بتواند داستان مربوط به محصولتان را به درستی به نمایش بگذارد.
نوشته های روی بیلبورد باید کوتاه، مفید، جذاب و خوانا باشند چون اغلب در مکان های عبور و مرور نصب می شوند و مدت زمان کوتاهی برای جلب توجه افراد دارند. در حالت عادی، راننده یک خودرو با سرعت معمولی بین 5 تا 10 ثانیه برای دیدن طراحی، خواندن متن و درک پیام شما زمان دارد.
تصاویر و نوشته ها بزرگ و چشمگیر باشند چرا که خواندن آن توسط رانندگان و عابرین ساده تر خواهد بود.
از طرح های رنگین و با رنگ بندی مناسب استفاده شود. رنگ های متمایز در طراحی تأثیر بیشتری خواهند داشت.
و در نهایت، محیطی که بیلبورد قرار است در آن نصب شود باید بررسی شود و از عوامل محیطی جهت ارائه هر چه بهتر پیام استفاده گردد.