کمپین تبلیغاتی:
یک کمپین تبلیغاتی خوب باید اهداف گوناگونی را دنبال نماید؛ بدست آوردن سهم بازار، حفظ و افزایش بازار هدف، تداوم حضور و یادآوری، معرفی الگوی مصرف جدید از جمله اهداف میباشد.
ارتقاء موقعیت یک محصول در ذهن مخاطبین بدون استفاده از رسانههای مختلف امکان پذیر نیست، زیرا جامعه هدف از اقشار و گروههای مختلفی تشکیل شده است و برای هر کدام باید از یک ابزار تبلیغاتی استفاده کرد (رادیو، تلویزیون، مطبوعات، فضای مجازی، تبلیغات محیطی و ...).
با داشتن یک کمپین تبلیغاتی خوب و هدفمند میتوان تمام اجزاء تبلیغاتی یک شرکت را در جهت رسیدن به اهداف استراتژیک انسجام بخشید و به نتایجی فراتر از انتظار رسید و این مورد بدون داشتن تخصص و تجربه کافی تحقق نخواهد یافت.
آیا می دانستید زمانی بوده که محصولات نایکی تنها مختص دوندگان ماراتن بوده است؟ بعد از مدتی، موج تناسب اندام در دنیا به راه افتاد و کارشناسان فروش نایکی می دانستند که باید از این موقعیت استفاده کنند تا از رقیبشان، ریباک (Reebok)، پیشی بگیرند. در آن زمان فروش کفش ریباک بیش تر از نایکی بود. اینگونه بود که در دهه ی 1980 نایکی کمپین تبلیغاتی «فقط انجامش بده!» را خلق کرد.
ﺑﺮﺧﯽ از ﺧﺪﻣﺎت اﯾﻦ واﺣﺪ عبارتاند از:
- برنامهریزی، تدوین استراتژی و بودجهبندی یک کمپین تبلیغاتی
- ایده پردازی کلیه فعالیتهای پیشبینی شده در یک کمپین تبلیغاتی
- ارائه خدمات اجرایی و نظارت مربوط به فعالیتهای یک کمپین تبلیغاتی
برندینگ:
ارزش واقعی یک شرکت در جایی بیرون از ان قرار دارد، یعنی در ذهن مشتریها؛ محصول را شرکتها تولید میکنند و برندها را مشتریان میخرند.نام تجاری یک شرکت سرمایه اصلی آن است گران قیمتتر از هر دارایی ملموس و این بزرگتترین سرمایه هر شرکتی است. تاثیر برندینگ میتواند از بازاریابی فراتر باشد و تأثیر به یاد ماندنی خواهد داشت. مدیریت برند، مدیریت ادراکات مصرف کننده است یک نام تجاری را فقط با تأثیر گذاری بر ذهن و احساس مخاطب ایجاد و ارتقاء داد.
پس از انتشار چند داستان پیرامون برند اوبر سهام این شرکت به شدت افت پیدا کرد این برند با یک حرکت هوشمندانه توسط شرکت تبلیغاتی Wolff Olinsتغییرات جدیدی در لوگوی قدیمی ایجاد و آن را به یک لوگو با مهفوم دوستانه و قابل درک تبدیل نمود و این برند را بیش از گذشته در دسترس کاربران نشان دهد و برای عرضه عمومی سهام آماده شوند.
ﺑﺮﺧﯽ از ﺧﺪﻣﺎت اﯾﻦ واﺣﺪ عبارتاند از:
- تعریف و طراحی برند
- شناسایی و تعیین جایگاه برند
- مدیریت رشد و افزایش ارزش برند
تحقیقات بازار:
تنها راه آگاهی از رفتار مصرف کننده، روند بازار و وضعیت رقبا تحقیقات بازار میباشد که تصمیمگیری درست و اثربخش را ممکن میکند. در کنار تجربه، دانش و شم مدیریتی با تحقیقات کمی و کیفی بهصورت گسترده از سراسر کشور و ارائه گزارشهای تحلیلی و تفضیلی، راهنمای مدیران در اخذ تصمیمهای به موقع درست به شمار میآید.
ﺑﺮﺧﯽ از ﺧﺪﻣﺎت اﯾﻦ واﺣﺪ عبارتاند از:
- مشاوره در خصوص تبلیغات فعلی و پیشین
- مشاوره انتخاب استراتژیهای تبلیغاتی
- بررسی وضعیت تبلیغاتی شرکت و مقایسه آن با رقبای اصلی
- بررسی، تعیین و تخمین بودجههای تبلیغاتی
مطبوعات و رسانههای مکتوب
برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی نمیتوان از نقش روزنامهها، نشریات و آگهینامه بهعنوان ابزار و رسانهای عمومی چشمپوشی نمود. با توجه به نیاز بازار، مشتریان و جامعه هدف باید اقدام برنامه ریزی صحیح و بهینه در راستای استفاده از رسانههای مکتوب موجود نمود.برای عملکردی خلاق و توانمند در حوزهی رسانهای مکتوب نیازمند گروهی خلاق و با دانش تخصصی تبلیغات، گروه حرفهای بازاریابی، آشنا به صنعت چاپ و نشر، دسترسی به سیستم توزیع صحیح و مویرگی و شناخت صحیح نیاز مشتریان و مخاطبان میباشد.